czwartek, 29 grudnia 2016

Scanpark Business Center (przed budową)

Coraz więcej budynków biurowych zaczyna powstawać w Bydgoszczy, dlatego też coraz częściej pojawiają na stronie relacje z ich budowy. Wkrótce, w pobliżu ulicy Towarowej i Wyścigowej rozpocznie się budowa kolejnego biurowca. Przed świętami Bożego Narodzenia miałem okazję odwiedzić inwestora - spółkę Hunger Development i poznać szczegóły inwestycji.



Teren leżący w pobliżu Galerii Pomorskiej i pętli autobusowo-tramwajowej przy ulicy Wyścigowej obecnie zabudowany jest niewielkimi budynkami, głównie magazynowymi oraz jednym 5-kondygnacyjnym biurowcem. Nowy będzie znacznie większy od istniejącego. Sam parking poziomowy będzie miał 5 kondygnacji.

Scanpark Business Center to kompleks biurowy, którego łączna powierzchnia osiągnie docelowo około 21 000 m2 (według obecnych planów). Istniejący budynek biurowy, który jest I etapem budowy kompleksu ma powierzchnię około 8000 m2 i został ukończony w 2009 roku. Kolejny budynek zostanie podzielony na dwa etapy, mniej więcej po 6500 m2. Budowa powinna się rozpocząć w pierwszym kwartale 2017 roku. Powiększy się również przestrzeń dla samochodów, do obecnych 200 naziemnych miejsc parkingowych dojdzie kolejne około 300 w parkingu poziomowym.


W ramach planowanej budowy kolejnego etapu Scanpark Business Center powstanie:
  • 12-kondygnacyjny budynek, którego parter zostanie przeznaczony na usługi, a kolejne piętra na biura,
  • około 300 miejsc parkingowych w 5-kondygnacyjnym garażu wbudowanym w bryłę biurowca,
  • około 13 000 m2 powierzchni biurowej oddane w dwóch etapach.
Budynek według założeń, podobnie jak istniejący DanHouse, będzie spełniał warunki biurowca klasy "A" z położeniem klasy "B+". Co oznaczają te literki? Biurowiec klasy A powinien mieć między innymi klimatyzację, minimum dwa niezależne źródła energii, miejsca parkingowe dla najemców oraz wydzielony parking dla gości, parkingi dla rowerów, całodobową ochronę budynku, ergonomiczne powierzchnie biurowe z możliwością dowolnej aranżacji, podwieszane sufity oraz doskonałe skomunikowanie i położenie w centrum miasta. Rejon ulicy Towarowej jest doskonale skomunikowany (w pobliżu droga krajowa, przystanki autobusów miejskich, pętla tramwajowa oraz nowa stacja kolejowa), jednak nie leży w centrum miasta, dlatego też położenie klasy "B+".

Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego pozwala na budowę na tej działce budynków o wysokości dużo ponad 100 metrów, jednak póki co nie jest planowana taka inwestycja. Rynek biurowy w Bydgoszczy dopiero się rozkręca, a wybudowanie czegoś żeby stało puste nie ma sensu ekonomicznego.

Jednym z warunków rozpoczęcia inwestycji jest budowa drogi dojazdowej od ulicy Fabrycznej. Obietnicę budowy inwestor otrzymał od Urzędu Miasta w Bydgoszczy na piśmie, koniec budowy drogi ma się zbiec z końcem budowy biurowca. Start inwestycji planowany jest na pierwszy kwartał 2017 roku, koniec na pierwszy kwartał 2018 roku. Poniżej przedstawiam wizualizację budynku, widok od strony ulicy Kamiennej. Jak zapewnia inwestor poziome podziały budynku zostały specjalnie zaprojektowane co dwie kondygnacje, aby obiekt wydawał się mniejszy niż będzie.


Zanim jednak rozpocznie się budowa biurowca, Hunger Development planuje zrealizować inną inwestycję. Tym razem mieszkaniową. W obecnie opuszczonej kamienicy przy ulicy Dworcowej (na zdjęciu poniżej) planowany jest remont generalny. Nie jest jeszcze znany dokładny projekt, spółka jest właścicielem kamienicy od około dwóch tygodni. Wiadomo jednak, że parter zostanie przeznaczony na usługi, a na wyższych piętrach znajdzie się 12 apartamentów o powierzchni około 230 m2. Do każdego mieszkania zostaną przypisane dwa miejsca parkingowe. Wiadomo również, że elewacja będzie odnowiona, na pewno nie zostanie obłożona styropianem. Co ciekawe kamienicę zaprojektował ten sam architekt, który zaprojektował Dom Towarowy Jedynak (róg Dworcowej i Gdańskiej, obecnie mieści się w nim między innymi Empik).


1 komentarz:

  1. w koncu powoli bydgoszcz rusza...
    lepsze warunki dla podstawowych pracownikow, 10 lat, lepsze wladze i komunikacja miejska i bedzie mozna tu zyc...

    OdpowiedzUsuń